Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak zostać specjalistą SEO? Co trzeba umieć?

Jak zostać specjalistą SEO? Co trzeba umieć?

Zainteresowała Cię praca pozycjonera? Chcesz się dowiedzieć, jak zostać specjalistą SEO? Nie możesz więc przeoczyć poniższego artykułu, w którym przeczytasz, jakie kompetencje są wymagane na tym stanowisku i jak możesz je zdobyć. Zapraszamy!


Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz jak zadbać o SEO i zapewnij swoje stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce Dowiedz się więcej


Podstawy HTML i CSS

Nawet, jeśli budowa witryn nie leży w obszarze Twoich zainteresowań, musisz ją znać, by skutecznie pracować nad SEO. Wiedzę tę właściwie codziennie wykorzystuje się w celu analizy kodu źródłowego, implementacji tagów i skryptów oraz wprowadzania modyfikacji w plikach źródłowych. Bardzo trudno byłoby się tu obyć bez znajomości HTML i CSS, choćby na poziomie podstawowym. Technologie tworzenia stron internetowych nieustannie ulegają zmianom, powstają nowe języki i biblioteki, jednak zasadnicza struktura i ostylowanie niezmiennie opiera się właśnie na tych dwóch językach. Na szczęście, opanowanie ich nie należy do najtrudniejszych i z pewnością nie sprawi Ci większych kłopotów.

HTML i CSS w pracy SEO

WordPress a SEO

Jak pisaliśmy już w jednym z naszych artykułów, sam fakt wykorzystania CMS WordPress w budowie strony nie ma wpływu na pozycję w Google (Podstawy SEO dla strony zbudowanej na WordPress). Jest to jednak silnik o ogromnej popularności, na którym prawdopodobnie będzie zbudowana pierwsza, druga i niemal każda kolejna witryna, którą będziesz pozycjonować. Prace w SEO zawsze rozpoczyna się od optymalizacji, a te przebiegają szybciej i sprawniej, gdy posiada się już biegłość w obsłudze systemu. Ponadto, nie wszystkie działania ograniczają się do sterowania z poziomu panelu administracyjnego i zachodzi konieczność wyszukiwania odpowiednich plików na serwerze.

Krótko mówiąc, każdy specjalista SEO ma styczność z WordPress i jego plikami źródłowymi, więc jeśli chcesz takim specjalistą zostać, musisz ten CMS dobrze znać. Warto również zapoznać się z budową i obsługą innych, najpopularniejszych platform: Joomla, WIX oraz CMS dla ecommerce.

SEO dla WordPress

SEO dla ecommerce

Pomimo wielu zalet WordPress i wtyczki WooCommerce, nie jest to rozwiązanie wystarczające dla dużych sklepów internetowych. Witryny biznesowe, rozbudowane o możliwość zakupu kilku lub kilkunastu produktów mogą z takiej propozycji skorzystać, ale większe serwisy wymagają więcej. Sięga się wówczas po gotowy CMS, jak PrestaShop, Magento lub Shopify, albo buduje dedykowany od podstaw. Systemy różnią się między sobą nie tylko specyfiką zarządzania treścią czy też dostępnymi szablonami graficznymi, ale przede wszystkim schematem budowy i rozlokowaniem plików na serwerze. Podobnie, jak w przypadku opisanego powyżej WordPress, specjalista SEO powinien wiedzieć w jaki sposób wdrożyć konieczne zmiany zarówno w kokpicie admina, jak i w plikach źródłowych.

E-commerce, a seo

SEO copywriting

Z punktu widzenia użytkownika witryna internetowa składa się w głównej mierze z tekstu. Wzbogaconego co prawda o grafikę, czasem również wideo, jednak to właśnie tekst stanowi główny trzon treści. Roboty indeksujące przykładają wagę także do innych aspektów, jak czas ładowania witryny czy też linkowanie wewnętrzne lub zewnętrzne, lecz i dla nich tekst jest ważny. Z tego właśnie powodu, nawet, jeśli nie masz lekkiego pióra i nie posiadasz choćby zalążków talentu pisarskiego, zasady pisania na potrzeby pozycjonowania musisz znać. Specjalista SEO jest zobowiązany do analizy i oceny wartości treści w witrynie oraz do zaplanowania i zlecenia jej rozbudowy lub modyfikacji. W jego gestii jest także udzielenie copywiterowi wskazówek i wytycznych do zamawianych tekstów.

pisanie pod seo

Content marketing

Strategia budowania profilu linków jest niezwykle ważnym etapem na drodze do sukcesu w wyszukiwarce. Jedną z zasad jest konieczność zachowania naturalnej struktury i dobrej jakości, a w tym zdecydowanie pomaga różnorodność. Najlepszym sposobem, by ją sobie zapewnić, jest urozmaicenie tworzonych treści i zadbanie o ich popularność wśród odbiorców. W tym właśnie celu warto jest się rozwijać w kierunku content marketingu i poznawać nowe sposoby na poszerzanie zasięgów w Internecie.

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Zobacz kurs Arrow
Kurs Google Analytics dla początkujących

Kurs Google Analytics dla początkujących

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow

Narzędzia w pracy specjalisty SEO

Analiza, obserwacja, raportowanie - te trzy czynności specjalista SEO wykonuje codziennie, a pomaga mu w tym zestaw kilku narzędzi:

  • Google Analytics - rozbudowane narzędzie do analizy ruchu w witrynie.
  • Google Search Console - platforma dedykowana administratorom stron internetowych, dostarczająca informacji o ewentualnych błędach, filtrach, zaindeksowanych adresach URL, linkach i wiele więcej.
  • Google Tag Manager - narzędzie do zarządzania tagami, wspomagające implementację na przykład kodu Google Analytics lub Google Ads.
  • Google Keyword Planner - skaner słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Wskazuje ilość wyszukań fraz w ostatnich 12 miesiącach i szacowane stawki CPC na potrzeby kampanii Google Ads.
  • Majestic - platforma analizująca witrynę oraz witryny konkurencyjne pod względem zbudowanego zaplecza linkowego. Wykazuje linki przychodzące aktualne oraz historyczne.
  • Semrush, Ahrefs - poza możliwością zbadania linków, wykonują analizę witryny pod kątem technicznym - problemy z kanibalizacją, błędy 404, nasycenie słowami kluczowymi i treścią, pozycje na wybrane keywords w wyszukiwarce.

Powyższa lista wskazuje kilka narzędzi SEO, jednak jest ich o wiele więcej. Każdy specjalista dobiera je do własnych potrzeb, sugerując się funkcjonalnością, komfortem obsługi, a także kosztem subskrypcji. Wyjątkiem są platformy dostarczone i rozwijane przez Google - znają je i korzystają z nich wszyscy pozycjonerzy.

pozycjonowanie stron seo

Jak zdobyć tę wiedzę i umiejętności? Jak zostać specjalistą SEO? Zawód ten łączy w sobie tak wiele różnych dyscyplin, że nie sposób znaleźć jeden, właściwy kierunek studiów. Do branży SEO można wejść zarówno po studiach informatycznych lub programistycznych, jak i humanistycznych - na przykład filologii, dziennikarstwie lub psychologii. Kluczem jest uzupełnienie wiedzy odpowiednimi szkoleniami lub kursami. Jest to rozwiązanie komfortowe, przystępne cenowo, a jednocześnie bardzo popularne i akceptowane przez obecnych pracodawców.


Opublikowane 4 kwietnia 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!