Podstawowe skróty klawiszowe używane w Excelu z wykorzystaniem klawisza ctrl
Skróty klawiaturowe w programie Excel są po to, aby ułatwiać pracę. Sprawiają, że użytkownik może bardziej skupić się na zadaniu i analizie, którą ma do wykonania, a nie kwestii technicznej. Dzięki temu staje się bardziej wydajny i rozwija się zawodowo. Nie traci niepotrzebnie czasu na żmudne przewijanie długich tabel i zakresu danych. Dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy zestaw podstawowych skrótów klawiszowych używanych w Excelu z wykorzystaniem przycisku ctrl. Zapraszamy do lektury!
Kurs Excel 2019 od podstaw
Poznaj Excel od podstaw w kilka godzin. Dowiedz się jak bez wysiłku wykonać kluczowe czynności, jak zautomatyzować pracę i jak rozpocząć przygodę z tabelami przestawnymi. Dowiedz się więcej
Na początek otwieranie i zamykanie skoroszytu
Nasz poradnik zaczynamy od samego początku, a więc od kombinacji,
która pozwoli Ci otworzyć i zamknąć skoroszyt będący podstawą Twojej pracy. W celu rozpoczęcia zabawy z Excelem potrzebna Ci będzie kombinacja:
Natomiast, gdy już zrobisz wszystko wystarczy, że naciśniesz nasz podstawowy klawisz czyli:
W odpowiedzi na ten zestaw skoroszyt się zamknie.
Pogrubianie i wyróżnianie tekstu
Raporty i analizy wykonywane w Excelu muszą być nie tylko poprawne, ale także estetyczne. Dobry wygląd sprawi, że całe zestawienie będzie przejrzyste, a co za tym idzie łatwe w odbiorze. Dlatego niektóre fragmenty muszą być pogrubione i wyraźnie odznaczone od innych.
Podstawowy skrót, który na to pozwala to:
Dzięki temu konkretne elementy w łatwy sposób pogrubisz i sprawnie zapewnisz przygotowywanemu dokumentowi właściwą prezentację. Skrót sprawdzi się zatem świetnie podczas formatowania dokumentów.
Ukrywanie zaznaczonych wierszy i kolumn
Tabelki w Excelu zawierają bardzo wiele danych. Nie wszystkie są potrzebne w konkretnym momencie. Czasami utrudniają dotarcie do potrzebnej pozycji. Dlatego przydatnym rozwiązaniem jest ukrywanie wierszy i kolumn. Do tego celu również opracowano specjalną kombinację klawiszy.
Powiększanie i pomniejszanie obszaru danych
Chcesz powiększyć lub pomniejszyć obszar danych podczas realizowanej pracy? Nic prostszego! Nie musisz już szukać kombinacji na pasku narzędzi. Tabelka będzie znacznie większa, gdy klikniesz w klawisz:
Wstawianie komentarza z wątkami
Jedna osoba wykonuje zadanie w Excelu, a kolejni pracownicy z niego korzystają. Czasami trudno zrozumieć tok myślenia konkretnego członka załogi. Dlatego potrzebne są komentarze wyjaśniające wprowadzenie takiego, a nie innego rozwiązania.
Sprawne wstawienie komentarza wraz z wątkami będzie możliwe za sprawą przycisków:
Wypełnianie zaznaczonego zakresu komórek bieżącym wpisem
Ostatnią naszą propozycją jest rozwiązanie umożliwiające wypełnienie zakresu komórek bieżącym wpisem. W tym celu musisz zastosować proste połączenie:
Taki zestaw wspaniale sprawdzi się, gdy do wypełnienia masz setki wierszy. Dzięki temu pracę techniczną wykonasz znacznie szybciej i skupisz się na meritum sprawy.
A teraz jeszcze raz przydatne skróty z użyciem przycisku ctrl:
1. Otwieranie i zamykanie skoroszytu
CTRL + O – otwarcie skoroszytu
CTRL + W – zamknięcie skoroszytu
2. Pogrubianie tekstu
CTRL + B – pogrubianie tekstu
3. Ukrywanie kolumn i wierszy
CTRL + 9 – ukrywanie wierszy
CTRL + 0 – ukrywanie kolumn
4. Powiększanie i pomniejszanie obszaru danych
CTRL + ALT + = - powiększanie obszaru
CTRL + ALT + - pomniejszanie obszaru
5. Wstawianie komentarza z wątkami
CTRL + SHIFT + F2 – wstawianie komentarza z wątkami
6. Błyskawiczne wypełnianie zaznaczonego zakresu bieżącym wpisem
CTRL + ENTER – sprawne wypełniania zaznaczonego zakresu bieżącym wpisem.
Opublikowane 9 sierpnia 2021 r. w kategorii: IT i oprogramowanie
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej