Wizualizacje 360 i wirtualne spacery - zaproś klientów do siebie
Działania marketingowe coraz częściej skupione są na różnego rodzaju kampaniach internetowych. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Jedną z nich jest z pewnością wygoda. Bez wychodzenia z domu, z dowolnego miejsca na świecie możemy załatwić różne sprawy. Nie powinien dziwić więc fakt, że firmy prześcigają się w różnych formach promocji swojej marki, które mają na celu zaprezentować ją w odpowiednio atrakcyjny sposób. W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się tak zwane wirtualne spacery i wizualizacje 360. Co warto o nich wiedzieć i jak można je wykorzystać je w promocji własnej działalności?
Wizualizacja architektury - praktyczne projekty
Twórz realistyczne wizualizacje architektury wykorzystując zaawansowane możliwości Photoshopa Dowiedz się więcej
Bo liczy się pierwsze wrażenie — wirtualny spacer jako sposób na świetną promocję!
Większość z nas jest wzrokowcami. Oznacza to, że dokonujemy wyborów przede wszystkim na podstawie tego, co widzimy. Sposób postrzegania rzeczy decyduje w dużej mierze o tym, czy kupimy dany produkt, czy nie. Nawet najbardziej barwny opis nie zastąpi doskonałej fotografii albo innej wizualnej formy. Ułatwiają nam one wyobrażenie sobie danego miejsca, obiektu czy przedmiotu.
Dlatego właśnie stworzono ideę wirtualnego spaceru i wizualizacji 360 stopni, które pozwalają lepiej wyobrazić sobie miejsce, o którym czytamy. Jest to bardzo ciekawa i innowacyjna forma promocji, którą można wykorzystać w różnych dziedzinach i na wiele sposobów. Najbardziej oczywiste to zamieszczenie ich na stronie internetowej, w Google StreetView oraz na profilu Facebook.
Takie rozwiązanie pomaga między innymi zniwelować odległości. Sprawia ono, że chociaż z daleka, możemy „być na miejscu” i obejrzeć na przykład firmę, z którą planujemy podjąć współpracę. Tym sposobem możemy również lepiej wyobrazić sobie coś, co póki co istnieje jedynie w wyobraźni projektanta, na przykład budowanego dopiero domu czy mieszkania.
Jak wykorzystać spacer wirtualny i wizualizacje 360 do swoich celów?
Rozwiązania takie jak wirtualny spacer czy wizualizacje 360 to efekt zastosowania nowoczesnych technologii. Koncept jest dość prosty. Jeśli sprawa dotyczy istniejących już obiektów, wykorzystuje się panoramiczne ujęcia.
Wirtualne spacery z kolei najlepiej sprawdzają się, aby pokazać coś w pełniejszy i ciekawszy sposób. Tego rodzaju rozwiązanie pozwala odbiorcy lepiej wczuć się w klimat wnętrza i wyobrazić sobie siebie w danej przestrzeni. W praktyce graficzne przedstawienie tego typu umożliwiają „poruszanie się” po wizualizacji we wszystkich kierunkach. Sprawdza się to w projektach architektonicznych czy w ogrodach. W każdym przypadku daje to klientowi lepszy ogląd sytuacji i pozwala pełniej wczuć się w dane miejsce.
Jak stworzyć wirtualny spacer lub wizualizację 3D?
Warto przekonać się na własnej skórze, ile możliwości dają nowoczesne rozwiązania. Spacer wirtualny lub wizualizacje 3D można stworzyć samodzielnie (w oparciu o różne narzędzia dostępne w sieci, na przykład Google Tour Creator) albo zlecić je profesjonalnej firmie.
Jeśli zdecydujemy się na samodzielną pracę, z powodzeniem znajdziemy różne funkcjonalne narzędzia. Część z nich jest na tyle prosta i przystępna w obsłudze, że nie będzie wymagała od nas zatrudnienia dodatkowej osoby do tej pracy. Jednak, aby z nich skorzystać trzeba najpierw wykonać serię zdjęć. Powinny one nachodzić na siebie i być jak najwyższej jakości. Jeśli chcemy dodatkowo "sferę", czyli widok z góry i z dołu, trzeba uwzględnić także te perspektywy. W zależności od obiektywu ilość ujęć będzie różna. Tak zwane "rybie oko" poradzi sobie z panoramą 360 stopni przy 4 zdjęciach, zwykły aparat może potrzebować 8 lub więcej.
W kadrze nie powinny znaleźć się przedmioty, których nie chcemy pokazać np. zapełniony kosz na śmieci czy sterty papierów na biurku. Także pracownicy, od których nie mamy pisemnej zgody na publikację wizerunku, muszą znaleźć się poza zdjęciami.
Z kolei wirtualny spacer powinien posiadać minimum jedną wizualizację 3D każdego pomieszczenia oraz ciągów komunikacyjnych, chociaż dla pełnego efektu Google doradza 3-5 zdjęć panoramicznych.
Programy do tworzenia wirtualnych spacerów i wizualizacji 3D
Teraz już wystarczy tylko wgrać zdjęcia do odpowiedniego programu. Jednym z bezpłatnych i bardziej polecanych do wizualizacji 3D jest Hugin (http://hugin.sourceforge.net), posiadający też polską wersję językową.
Z kolei wirtualny spacer stworzysz używając Google Tour Creator (https://arvr.google.com/tourcreator). Alternatywą jest Spotbrowser (https://spotbrowser.com). Przez pierwszy miesiąc trwa darmowy okres próbny, a w nim do 10 projektów. Jeśli masz większe potrzeby niż podstawową prezentację swojej firmy, dostępne są płatne pakiety.
Podobnym rozwiązaniem jest Kuula (https://kuula.co), gdzie w darmowym pakiecie dostajesz 100 uploadów miesięcznie.
Spotbrowser (https://spotbrowser.com/)Jeśli zamierzasz wejść na jeszcze wyższy poziom, zainteresuj się kamerami 360 stopni. Wprawdzie rozstrzał cenowy potrafi wahać się od 200 do 5000$, ale nakład pracy przy tworzeniu materiału źródłego i obróbce, jest zdecydowanie mniejszy.
Opublikowane 3 września 2021 r. w kategorii: Projektowanie
ŚCIEŻKA KARIERY
Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej