Logo
Hamburger icon Close icon
Go to top
WYNIKI WYSZUKIWANIA:
Jak optymalizować działania marketingowe i zwiększać sprzedaż?

Jak optymalizować działania marketingowe i zwiększać sprzedaż?

Twoje działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Chciałbyś zwiększyć konwersję i sprzedawać więcej, nie przepalając przy tym budżetu? To czas na analizę, optymalizację i testowanie nowych pomysłów. Nie wiesz od czego zacząć? Sprawdź nasze propozycje optymalizacji, które możesz wprowadzić niskim kosztem!


Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Naucz się optymalizować swoje działania reklamowe, zwiększ konwersję i zyski z e-commerce. Dowiedz się jak efektywnie wydawać budżety na e-marketing. Dowiedz się więcej


Zanim rozpoczniesz optymalizację

Żeby zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych, w pierwszej kolejności należy zadbać o podstawowe elementy, które będą wpływać na kolejne podejmowane kroki. Na co zwrócić uwagę?

Stwórz personę

Stworzenie persony, czyli idealnego przedstawiciela naszej grupy docelowej to jeden z najważniejszych elementów w planowaniu działań marketingowych. Dlaczego? Persona pomoże Ci lepiej zrozumieć kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz trafiać z konkretnym przekazem. Niezależnie od kanału, z którego korzystasz (media społecznościowe, kampanie Google Ads, czy e-mail marketing) wiedza na temat Twojej grupy docelowej jest kluczowa. Pozwoli Ci lepiej zrozumieć potrzeby klientów i komunikować się językiem korzyści. W ten sposób poznasz potrzeby i problemy Twoich odbiorców i pokażesz im jak mogą je rozwiązać z pomocą Twojego produktu. Nie wiesz jak stworzyć personę? Sprawdź nasz artykuł Persona w marketingu - stworzenie i wykorzystanie.

Dobierz USP

Dobrze wybrane USP (ang. Unique Selling Proposition), czyli unikalna cecha oferty potrafi zdziałać cuda. O co dokładnie chodzi? O jedną, wyjątkową cechę Twojego produktu, czy usługi, która wyróżni Cię na tle konkurencji i sprawi, że klient wybierze właśnie Twoją ofertę. Co może być unikalną cechą produktu? Możliwość personalizacji, ekologiczny materiał, dbałość o bezpieczeństwo… Wszystko zależy od produktu i grupy docelowej, do której chcesz trafić. Dlatego dobranie skutecznego USP wymaga nie tylko dobrego poznania naszego produktu i persony. Konieczny jest również dokładny research i prześwietlenie konkurencji.

optymalizacja marketingu

Optymalizacja działań marketingowych - 5 propozycji

1. Zoptymalizuj wizytówkę google

Darmowa i jedna z najłatwiejszych optymalizacji, które możesz wprowadzić. Jest szczególnie istotna, jeżeli zajmujesz się promocją lokalnego biznesu, ponieważ pozwala lepiej wypozycjonować firmę w mapach google. Jak możesz poprawić swoją wizytówkę?

  • dodaj informacje kontaktowe
  • podaj godziny otwarcia
  • zdobywaj opinie i odpowiadaj klientom
  • wybierz kategorię główną i kategorie dodatkowe
  • zoptymalizuj opis i dodaj zdjęcia
  • udostępnij mapę Google na swojej stronie internetowej

2. Wykorzystaj Facebooka

O tym jak skutecznie prowadzić fanpage na facebooku już pisaliśmy. Jest jednak inny, w pełni darmowy sposób na promocję swoich produktów - grupy. Najczęściej skupiają one użytkowników zainteresowanych konkretnym tematem. Wystarczy odnaleźć grupy, które najbardziej pokrywają się z tym co ma do zaoferowania Twoja firma. Udzielaj porad i pomagaj użytkownikom, przy okazji promując swoje produkty i usługi. Możesz też zbudować własną grupę, w której będziesz dzielił się wiedzą branżową. Buduj wizerunek eksperta, polecaj swoje produkty i zwiększaj sprzedaż.

3. Zoptymalizuj landing page

Landing page to strona lądowania, której zadaniem jest skłonienie użytkownika do podjęcia konkretnego działania np. wypełnienia formularza kontaktowego. Dobrze zbudowany landing page to właściwie gwarancja wysokiej konwersji. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

  • przyciski CTA - powinny być dobrze widoczne i nakłaniać do podjęcia jednego, konkretnego działania.
  • formularze - im mniej pól do wypełnienia w formularzu tym większa szansa na wysoką konwersję. Czasami jednak nie zależy nam na liczbie pozyskanych leadów, a na ich jakości. Dlatego budowa formularza zawsze powinna być starannie przemyślana i dopasowana do aktualnych potrzeb.
  • testy A/B - zastanawiasz się, jaki kolor przycisku CTA wybrać? Który formularz będzie skuteczniejszy? Nie zgaduj, tylko przeprowadź testy A/B. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj czym są testy A/B i jak je przeprowadzić?

To podstawowe optymalizacje, które możesz wykorzystać od zaraz. Więcej o tym jak powinien wyglądać dobry landing page przeczytasz tutaj.

optymalizacja landing page

4. Zoptymalizuj E-mail marketing

E-mail to bardzo potężne marketingowe, które ma wiele zalet:

  • niski koszt
  • wysoka skuteczność
  • możliwość automatyzacji
  • bardzo wysokie ROI (zwrot z inwestycji)
  • łatwa analiza wyników kampanii
  • możliwość personalizacji

Jednym z najważniejszych aspektów e-mail marketingu jest pozyskiwanie leadów. To jeden z pierwszych obszarów, które należy zoptymalizować. Jak to zrobić? Bardzo przydatny będzie tu lead magnet, czyli coś co dostanie użytkownik w zamian za zapisanie się do newslettera. W zależności od branży mogą to być np. kupony rabatowe, e-booki, czy darmowy okres próbny na korzystanie z usługi.

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw

Zobacz kurs Arrow
Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Zobacz kurs Arrow
Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Kurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce

Zobacz kurs Arrow

Jeżeli masz już swój lead magnet, przyda Ci się automatyczna wysyłka np. e-booka po zapisaniu się użytkownika do newslettera. Taką integrację wykonasz bardzo łatwo przy pomocy większości systemów mailingowych.

Kolejną optymalizacją jaką możesz wprowadzić do swojej strategii e-mail marketingowej jest personalizacja wiadomości. Podstawową personalizacją będzie zwrócenie się do odbiorcy po imieniu. Warto wykorzystać ten zabieg nie tylko w powitaniu, ale również w innych miejscach wiadomości, a nawet w temacie maila. Bezpośredni zwrot do użytkownika sprawi, że odbiorca bardziej zaangażuje się w treść i łatwiej będzie przekonać go do konwersji.

optymalizacja e-mail marketingu

5. Zoptymalizuj marketing treści

Marketing treści to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Opiera się na regularnym publikowaniu treści, przydatnych dla klientów. Mogą to być artykuły blogowe, filmy, podcasty, webinary, czy infografiki. Korzyść osiągają tutaj obie strony - użytkownik zdobywa interesujące go informacje, a firma pozyskuje klienta. Content marketing może przybierać różne formy. Najlepsze efekty dają poradniki, recenzje, rankingi i różnego rodzaju case studies.

Jakie optymalizacje możesz wprowadzić w tym obszarze? Przede wszystkim zadbaj o recykling treści. Wykorzystaj tematy, które już znalazły się w Twoich kanałach komunikacji. Nagrałeś wideo na kanał YouTube? Stwórz z niego artykuł. Masz wpis na blogu? Stwórz na jego podstawie infografikę do social mediów. Takie podejście pozwoli Ci zaoszczędzić masę czasu i wytworzyć sporo dodatkowego contentu przy niższym nakładzie pracy.

optymalizacja content marketingu - ubersuggest

Co jeszcze możesz zrobić? Analizuj działania konkurencji i sprawdzaj, które tematy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej. Przeglądaj statystyki, wyciągaj wnioski i twórz content, najlepiej dopasowany do Twoich odbiorców. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz 10 pomysłów na skuteczny content marketing.

Optymalizacja działań marketingowych wymaga sporo pracy i ciągłego testowania. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak robić to dobrze i uniknąć wielu kosztownych błędów, koniecznie sprawdź Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce.

Co da Ci Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce?

  • nauczysz się optymalizować budżet wydawany na marketing i zwiększać konwersję
  • dowiesz się jak wprowadzić optymalizacje w różnych obszarach marketingu (m.in w płatnej reklamie, e-mail marketingu, content marketingu)
  • poznasz skuteczne metody pozyskiwania leadów
  • nauczysz się wykorzystywać przydatne narzędzia takie jak: Canva, UberSuggest, GetResponse, Integrotmat



Szkolenie prowadzi Adam Bakalarz, Specjalista ds. digital marketingu z wieloletnim doświadczeniem. Autor kursu na co dzień pomaga firmom w pozyskiwaniu klientów i poprawianiu wyników finansowych. W swojej pracy wykorzystuje nowoczesne metody marketingu, narzędzia internetowe i social media.


Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce

Naucz się optymalizować swoje działania reklamowe, zwiększ konwersję i zyski z e-commerce. Dowiedz się jak efektywnie wydawać budżety na e-marketing. Dowiedz się więcej



Opublikowane 17 marca 2022 r. w kategorii: Biznes i marketing


ŚCIEŻKA KARIERY
Users icon 13130 uczestników
Watch icon 79 godzin
Video icon 708 wykładów

Twórz atrakcyjne i funkcjonalne strony internetowe z użyciem nowoczesnych technik. Opanuj kluczowe podstawy, niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć wspaniałe strony! Dowiedz się więcej

Interesują Cię nowe technologie?

Zapisz się do naszego newslettera!